امام جمعه ملایر:رونق صنعت مبل و منبت به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند
نوشته شده توسط : هایپر مبل

امام جمعه ملایر:رونق صنعت مبل و منبت به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری روز سه شنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر خواستار رونق بیشتر شهرک مبل و منبت این شهر شد و اظهار کرد: با توجه به اینکه هنر مبل و منبت بومی این شهرستان است، همه مسئولان و فعالان این رشته باید با استفاده از این صنعت برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصاد شهر تلاش کنند.

وی افزود: علاوه بر مبل و منبت، برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در این شهرستان می توان به سمت تولید گیاهان دارویی، محصولات کم آب بر همچون زعفران و تولید بالای صنایع دستی حرکت کرد.

وی بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و ادامه داد: تریبون نماز جمعه ملایر در اختیار مدیران این شهرستان در راستای ارایه گزارش عملکرد آنها در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه مردم باید از نزدیک در جریان گفتمان سازی و فرهنگ سازی در زمینه تحقق شعار سال قرار گیرند بیان کرد: چنانچه کاستی هایی در زمینه اقتصاد مقاومتی رخ داده، باید سال آینده جبران شود.

وی همچنین خواستار ارایه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی و آماده سازی شهر در آستانه سال جدید شد و گفت: خدمات دهی مطلوب، شاخص و جایگاه شهرستان را ارتقا می دهد.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه باید با برنامه ریزی منسجم، نگاه مهمانان و مسافران نوروزی را به شهرستان رشد دهیم افزود: در جشن ها و آیین های نوروزی باید حرمت ها و شئونات اسلامی به طور کامل رعایت شود.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: این شهرستان با فعالیت ستاد تسهیلات نوروزی و تلاش های مجدانه ۱۰ کمیته تخصصی، مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی است.

سعید کتابی ادامه داد: در این راستا فضاسازی شهر، نصب بنرهای خوش آمدگویی، نظافت پارک ها و بوستان ها و مساجد، بازرسی از رستوران ها و تالارها، آماده سازی ورودی های شهر، تعیین نانوایی های کشیک و نظارت بر نحوه عرضه میوه و تره بار در حال انجام است.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد در راستای اجرای طرح تحول سلامت تمامی درمانگاه ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی این شهرستان در ایام نوروز مجهز به پزشک کشیک، یک جراح و ارتوپد مقیم باشند و داروهای ضروری در اختیار داروخانه های سطح شهر و بیمارستان ها قرار گیرد.

کتابی یادآور شد: ثبت نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز از ۳۰ اسفند امسال آغاز و تا ۶ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ملایر نیز با اشاره به تشکیل هیات مدیره بازار مبل و منبت ملایر اظهار کرد: به منظور معرفی بهتر این صنعت ، خیابان ۳۲ متری ملایر به عنوان بازار مبل و منبت معرفی و بنرهای تبلیغاتی نیز در مبادی ورودی شهر نصب شده است.

پیمان رجبی گفت: با توجه به اینکه ملایر در این صنعت صاحب برند است، شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر طرح ایجاد مکانی وسیع در بلوار شهید بهشتی ملایر را ارایه کرد که فعالان این صنعت و صنف این رشته میل و رغبتی را در این زمینه نشان ندادند.

در حال حاضر بیش از چهار هزار کارگاه تولید مبل و منبت در شهرستان ملایر وجود دارد و بیش از هشت هزار نفر در این صنعت فعالیت می کنند.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده است.




:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: